De standaard dingen zijn tomaten, komkommers, paprika's kruiden etc. die nachten in de koelkast doorbrengenquote:Op dinsdag 8 april 2008 00:53 schreef Rekkie het volgende:
Ziet er lekker uit!
Wat zit er allemaal in?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:18 schreef Gazpacho het volgende:
Bloes, ik zal mijn kloon uit de verstoffing halen en jouw topic met een bezoek vereren
Dus géén paprika?quote:Op woensdag 9 april 2008 00:57 schreef juan123nl het volgende:
Oh jullie zoeken een Spanjaard?
mooi! Ik ben er een, nja, half.
Mijn moeder komt uit Sevilla, Andalusië, waar de Gazpacho oorspronkelijk vandaan komt.
Ik kan het nog even navragen, maar volgensmij maakt ze het zo:
(het kan ook met de blender)
- Komkommer (zeker 1 hele)
- Verse tomaten (een paar)
- Tomatensap (of heel veel verse tomaten)
- Knoflook
- Olijfolie
- Ui (weet ik niet zeker).
Eventjes in de koelkast, en een paar ijsklontjes erbij zodat het op tafel ook koud blijft.
Heerlijk voor in de zomer!
O, een echte Spanjaard (half)!quote:Op woensdag 9 april 2008 00:57 schreef juan123nl het volgende:
Oh jullie zoeken een Spanjaard?
mooi! Ik ben er een, nja, half.
Mijn moeder komt uit Sevilla, Andalusië, waar de Gazpacho oorspronkelijk vandaan komt.
Ik kan het nog even navragen, maar volgensmij maakt ze het zo:
(het kan ook met de blender)
- Komkommer (zeker 1 hele)
- Verse tomaten (een paar)
- Tomatensap (of heel veel verse tomaten)
- Knoflook
- Olijfolie
- Ui (weet ik niet zeker).
Eventjes in de koelkast, en een paar ijsklontjes erbij zodat het op tafel ook koud blijft.
Heerlijk voor in de zomer!
allebei met foto-verslagje dan maar?quote:Op woensdag 9 april 2008 01:50 schreef Bluezz het volgende:
Toen wij op vakantie waren in de ardennen, maakte de verhuurder van ons huis de allerlekkerste gazpacho die ik ooit geproefd heb.
was dan ook de 1e en de enige![]()
Ik heb toch zulke scháttige kommetjes laatst gekregen waar het zó leuk in gaat passen
Jaaa, leuk SOL, uitproberenga ik ook het weekend ffies doen!!!
We hebben er ipv cayennepeper, chilipeper ingedaan en wat druppels tabasco.quote:Ingrediënten:
· 250 gram gepelde tomaten (blik)
· 1 kleine komkommer
· 1 groene paprika
· 1 kleine ui
· 2 teentjes knoflook
· 1 eetlepel rodewijnazijn
· 2 eetlepels olijfolie, koudgeperst
· 1 snuifje cayennepeper
· zout
Bereiding:
1. Schil de komkommer, snijd hem dwars door, haal de pitten eruit en hak de komkommer vijn. Pel de ui en de teentjes knoflook en hok ze fijn. Was de paprika en snijd hem in de lengte door. Haal er de zaadlijsten en zaadjes uit en hak hem fijn.
2. Pureer de komkommer- en paprikasnippers in de mixer. Doe het mengsel in een diepe kom.
3. Pureer de ui- en knoflooksnippers op hun beurt in de mixer en meng dan door de komkommer en paprika in de kom.
4. Pureer de tomaten eveneens in de mixer en meng dan door de andere groentepuree. Voeg er de olijfolie, de wijnazijn en de cayennepeper bij. Breng op smaak met wat zout en meng het geheel goed.
5. Dek de kom af met een keukendoek en zet deze gedurende minstens vier uur in de koelkast voor het opdienen.
Nee, dat is echt zonde! Gewoon puur en alleen beetje knof, beetje azijn en goede olie.quote:Op woensdag 9 april 2008 01:31 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O, een echte Spanjaard (half)!![]()
Helemaal geen kruiden door de soep?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |